Bestellen en bezorging
Stap 1 Winkelwagen
In de winkelwagen ziet u de producten die u heeft toegevoegd o.v.v. naam en prijs. Klik op ‘Verder naar stap 2: Uw gegevens’, of op ‘Verder winkelen’ om meer producten aan uw winkelwagen toe te voegen.
Stap 2 Uw gegevens
Het is mogelijk een account aan te maken voor dierenwinkelxl.nl. Hiermee kunt u inloggen waarna uw gegevens automatisch ingevuld worden bij een bestelling. Met een account kunt u tevens inzicht krijgen in uw bestelhistorie. Het is uiteraard ook mogelijk om zonder account te bestellen, voer dan uw gegevens in, verplichte velden worden aangeduid met een *. Controleer altijd uw gegevens in het overzicht.
Stap 3 Betaalwijze
Selecteer een betaalwijze. dierenwinkelxl.nl biedt verschillende betaalmogelijkheden aan.
Stap 4 Controle
Controleer de gegevens van uw bestelling. Als alle gegevens kloppen, klik dan op bestelling afronden, hiermee wordt uw bestelling definitief. Mocht u gekozen hebben voor de betaalmogelijkheid iDeal, dan wordt u nu doorgestuurd naar uw online bankomgeving.
U ontvangt direct een e-mail van uw definitieve bestelling.
Bezorgen
Bestellingen die gedaan worden via DierenwinkelXL.nl worden verzonden met PostNL of DPD. Wanneer de bestelling onderweg is ontvangt u een email met een track and trace link. Via deze link kunt u het pakket volgen en zien wanneer hij zal worden bezorgd. Wanneer u een bestelling doet wordt deze kosteloos verzonden binnen Nederland wanneer de totale bestelling boven de €39,-* is. Vanaf €15,- betaald u €4,95. Mocht u onder dit bedrag willen bestellen, dan wordt er €6,95 aan verzendkosten en administratiekosten berekent.
Levering producten
Wij doen ons best om uw bestelling binnen 48 uur bezorgd* te krijgen. Soms komt het voor dat niet alle producten op voorraad zijn of niet in de aantallen die u heeft besteld. Aangezien wij zaken doen met veel leveranciers kunnen we snel schakelen en daardoor alsnog snel leveren. Mocht een bestelling niet binnen 48 uur geleverd kunnen worden dan nemen wij telefonisch of per mail contact met u op.
* door winterse omstandigheden en feestdagen, kan dit langer zijn
Service en garantie
Alle getoonde artikelen hebben de normale fabrieksgarantie van minimaal 1 jaar. Bovendien heeft u recht op 14 dagen omruilgarantie of de “niet goed / geld terug” garantie. In veel gevallen is de garantie langer dan twee jaar of zijn er andere omstandigheden. Wij stellen het daarom op prijs dat er in geval van klachten of het stuk gaan van producten contact met ons wordt opgenomen. Alleen dan kunnen wij onze uiterste best doen om het probleem op te lossen.
Verzending meerdere artikelen
Soms komt het voor dat niet alle producten voorradig zijn. Wanneer dat zo is wachten wij tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer kunnen verzenden. Wil je een product liever eerder ontvangen, plaats dan twee afzonderlijke bestellingen of neem contact met ons op voor de actuele voorraad.
Levering PostNL of DPD
Alle leveringen vinden plaats met PostNL of DPD. Zij bezorgen je bestelling overdag op het door jou aangegeven afleveradres. PostNL bezorgt op dinsdag t/m zaterdag en DPD op maandag t/m vrijdag. Bent u woonachtig in België dan worden pakketten door DPD geleverd.
Niet thuis bij aflevering
Mocht je niet thuis zijn op het moment van aflevering dan komt de postbezorger nog een keer bij je langs. Ben je dan ook niet thuis en is je pakket verstuurd met PostNL, dan ontvang je een bericht van PostNL en kun je het pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. Is je pakket verzonden met DPD dan wordt deze naar ons terug gestuurd.
Bezorgafspraak niet mogelijk
Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van PostNL en DPD.